[:pl]Partnerskie Kluby Biznesu | Kontakty = Kontrakty[:]

Blog

Latest News
Jak wdrożyć dropshipping?

Jak wdrożyć dropshipping?

Dropshipping – sprzedaż bez kosztów magazynowania 

Dropshipping to model polecany szczególnie dla małych sklepów internetowych. Niemniej sprawdzi się on również w przypadku rozszerzenia asortymentu lub w tworzeniu własnego marketplace. To korzystne rozwiązanie, które przynosi oszczędność przedsiębiorcom. 

Czym jest dropshipping?

Dropshipping jest formą sprzedaży towarów przez sklep internetowy lub marketplace. W tym modelu sklep nawiązuje współpracę z „dużym sklepem” (np. hurtownią), który dostarcza produkty do klienta. Tę formę sprzedaży można określić jako działalność gospodarczą z zakresu e-commerce, która prężnie się rozwija.  

Jak wdrożyć dropshipping?

Należy zacząć od pomysłu na biznes, stworzenia strony internetowej i dobrych umów. Kwestie prawne w tym wypadku również są bardzo ważne. 

Wyróżniamy dwa rodzaje dropshippingu: 

  • sprzedaż bezpośrednią,
  • sprzedaż pośrednią.  

Model zależy od umowy zawartej pomiędzy sklepem a dystrybutorem. Każdy z tych rodzajów ma inny charakter, więc należy się zastanowić, co jest dla ciebie korzystniejsze. 

Korzyści dropshippingu

Główną zaletą jest to, że dropshipping pozwala zminimalizować koszty. Model ten przerzuca ciężar logistyki, i tym samym dostawy, na dystrybutora. 

Do kolejnej korzyści zaliczymy również oszczędność czasu, bo sklep odpowiada tylko za przyjmowanie zamówienia i realizację płatności. Pakowanie, katalogowanie i wysyłka paczek spoczywają na barkach dystrybutora. 

Dropshipping pozwala również na znacznie szczerszy asortyment niż w standardowym sklepie internetowym.   

Dropshipping – sprzedaż bezpośrednia

Jednym z rodzajów dropshippingu jest sprzedaż bezpośrednia. Składa się ona na następujące etapy: 

  • do sklepu internetowego trafia informacja o zamiarze nabycia towaru lub zawarciu umowy do sprzedaży towaru; 
  • sklep internetowy nabywa towar od dystrybutora;
  • sprzedaż towaru klientowi przez sklep internetowy;
  • dostawą towaru zajmuje się dystrybutor.  

W tym przypadku w obowiązku sklepu leży zamówienie, płatność i rozliczenie się z dystrybutorem. 

Dropshipping – umowy 

Istotne jest to, żeby dokładnie uregulować kwestie współpracy z dystrybutorem. Sprawy, takie jak rękojmia, odszkodowanie, wady towarów będą odpowiedzialnością sklepu, a nie dystrybutora. Pamiętaj o braku możliwości wyłączenia odpowiedzialności za prawidłowość dostawy.  

Dropshipping – pośrednictwo

W porównaniu do sprzedaży bezpośredniej w tym przypadku nabywamy towar od dystrybutora – sklep jest pośrednikiem. W przedstawionym modelu wyróżniamy następujące etapy: 

  • gromadzenie przez sklep internetowy zamówień klientów;
  • informowanie klienta o zasadach zawierania umowy dostawy towaru;
  • realizacja zamówienia przez dystrybutora. 

Wiadomości Związane

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *